Informații utile și acte necesare
CONTRACTUL DE VANZARE, DONATIE, INTRETINERE, RENTA VIAGERA
Acte necesare pentru incheierea si autentificarea tuturor contractelor de vanzare,donatie,intretinere si renta viagera:
-actele de identitate ale partilor,certificat constatator pentru persoane juridice
-certificate de casatorie ale partilor si ,daca exista,conventii matrimoniale de alegere a regimului matrimonial,certificat sau hotarare judecatoreasca de divort
-extras de carte funciara de autentificare(va fi solicitat de catre notarul public)
-actele de dobandire ale imobilului teren si/sau constructie(titlu de proprietate, contract de vanzare,donatie sau alt act translativ sau constitutiv de proprietate,certificat de mostenitor,certificat de atestare a edificarii constructiei,hotarare judecatoreasca)
-certificat de atestare fiscala emis de primaria localitatii unde se afla bunul,in favoarea fiecaruia dintre vanzatori,chiar daca sunt soti si sotie,care sa ateste faptul ca nici unul dintre vanzatori nu are datorii la bugetul localitatii in raza careia se afla bunul;certificatul de atestare fiscala are o valabilitate de 30 de zile.
-contul bancar al vanzatorului in care se va achita pretul de vanzare.
Acte suplimentare necesare pentru incheierea si autentificarea anumitor contracte de vanzare,donatie,intretinere si renta viagera:
1. Daca obiectul contractului este un apartament,pe langa actele prezentate mai sus,partile vor trebui sa prezinte notarului public si urmatoarele documente:
-adeverinta emisa de asociatia de proprietari,semnata atat de catre administrator,cat si de catre presedintele asociatiei, din care sa rezulte fie ca pentru apartamentul in cazuza nu sunt datorii comune restante catre asociatie,fie care este cuantumul acestor datorii.
-certificatul de performanta energetica (pentru contractul de vanzare)
-chitantele doveditoare a platii facturilor la utilitati(gaz,electricitate,apa-canal)
2. Daca obiectul contractului il contituie o casa individuala sau o locuinta semicolectiva,partile vor trebui sa prezinte notarului public si urmatoarele documente:
-certificatul de performanta energetica (pentru contractul de vanzare)
-chitantele doveditoare a platii facturilor la utilitati(gaz,electricitate,apa-canal)
3. In cazul contractului de vanzare avand ca obiect un teren situat in extravilan,partile vor prezenta notarului public dovada efectuarii la primaria in raza careia se afla bunul a procedurii preemtiunii,conform dispozitiilor Legii 17/2014,procedura pe care o gasiti aici:
4. In cazul contractului de vanzare avand ca obiect un imobil monument istoric,partile vor prezenta notarului public dovada neexercitarii dreptului de preemtiune prevazut de Legea 422 din 2001 de catre Statul Roman sau unitatile administrativ teritoriale.Lista monumentelor istorice din judetul Cluj poate fi consultata aici https://patrimoniu.gov.ro/images/lmi-2015/LMI-CJ.pdf .Procedura pentru obtinerea dovezii neexercitarii dreptului de preemtiune o gasiti aici:
https://lege5.ro/Gratuit/hezdmmjq/institutii-lege-422-2001?dp=gmydenzuge4tc
Notarul public va putea solicita si alte acte considerate necesare redactarii si autentificarii contractului.
CONTRACTUL DE VÂNZARE, DONAȚIE, ÎNTREȚINERE, RENTĂ VIAGERĂ, SCHIMB
Acte necesare pentru încheierea și autentificarea tuturor contractelor de vânzare, donație, întreținere, rentă viageră, schimb:
– actele de identitate ale părților, certificat constatator pentru persoane juridice (se poate obține prin intermediul biroului notarial);
– certificate de căsătorie ale părților și, dacă există, convenții matrimoniale de alegere a regimului matrimonial, certificat de divorț sau hotărâre judecătorească de divorț;
– extras de carte funciara pentru autentificare (va fi solicitat de către notarul public);
– actele de dobândire ale imobilului teren și/sau construcție (titlu de proprietate, contract de vânzare, contract de donație sau alt act translativ sau constitutiv de proprietate, certificat de moștenitor, certificat de atestare a edificării construcției, hotărâre judecătorească);
– certificat de atestare fiscală emis de primăria localității unde se află bunul, în favoarea fiecăruia dintre vânzători/donatori/credirentieri/copermutanți, chiar dacă sunt soț și soție, care să ateste faptul că niciunul dintre vânzători nu are datorii la bugetul localității în raza căreia se află bunul; certificatul de atestare fiscală are o valabilitate de 30 de zile de la data emiterii;
– contul bancar al vânzătorului în care se va achita prețul vânzării.
Acte suplimentare necesare pentru încheierea și autentificarea anumitor contracte de vânzare, donație, întreținere, rentă viageră, schimb:
1. Dacă obiectul contractului este un apartament, pe lângă actele prezentate mai sus, proprietarul va trebui să prezinte notarului public și următoarele documente:
– adeverința emisă de asociația de proprietari, semnată atât de către administrator, cât și de către președintele asociației, cu precizarea numelui și prenumelui acestora și cu ștampila asociației, din care să rezulte fie că pentru apartamentul în cauză nu sunt datorii comune restante către asociație, fie care este cuantumul acestor datorii; adeverința are o valabilitate de 30 de zile calendaristice;
– certificatul de performanță energetică (doar pentru contractul de vânzare);
– chitanțele doveditoare ale plății facturilor la utilități (gaz, electricitate, apă, canal).
2. Dacă obiectul contractului îl constituie o casă individuală sau o locuință semicolectivă, proprietarul va trebui să prezinte notarului public și următoarele documente:
– certificatul de performanță energetică ( doar pentru contractul de vânzare);
– chitanțele doveditoare ale plății facturilor la utilități (gaz, electricitate, apă, canal).
3. În cazul contractului de vânzare având ca obiect un teren situat în extravilan, proprietarul va prezenta notarului public dovada efectuării la primăria în raza căreia se află bunul, a procedurii preempțiunii, conform dispozițiilor Legii nr. 17/2014, procedură pe care o găsiți aici:
- adeverința din care rezultă că niciun preemptor nu și-a manifestat intenţia de cumpărare;
- adresa din care rezultă ca pe teren nu se află situri arheologice, nu au fost instituite zone cu patrimoniu arheologic reperat sau zone cu potenţial arheologic evidenţiat întâmplător;
- adeverința din care rezultă că terenul nu a făcut și nu face obiectul vreunui contract de arendare;
- avizul emis de Ministerul Apărării Naționale, dacă este cazul;
- oferta de vânzare conformă cu originalul.
4. În cazul contractului de vânzare având ca obiect un imobil monument istoric, proprietarul va prezenta notarului public dovada neexercitării dreptului de preempțiune prevăzut de Legea nr. 422/2001, de către Statul Român sau unitățile administrativ-teritoriale.
Procedura pentru obținerea dovezii neexercitării dreptului de preempțiune o găsiți aici:
https://lege5.ro/Gratuit/hezdmmjq/institutii-lege-422-2001?dp=gmydenzuge4tc
Lista monumentelor istorice din județul Cluj poate fi consultată aici:
https://patrimoniu.gov.ro/images/lmi-2015/LMI-CJ.pdf
Notarul public va putea solicita și alte acte considerate necesare redactării și autentificării contractelor.
SUCCESIUNI
– certificat de deces, în original;
– certificate de naștere și căsătorie, eventual certificat de divorț sau hotărâre judecătorească de divorț ale moștenitorilor, în original;
– actele de identitate ale moștenitorilor;
– testament sau contracte de donație (dacă există);
– actele de dobândire ale bunurilor care compun masa succesorală (titlu de proprietate, contract de vânzare, contract de donație sau alt act translativ sau constitutiv de proprietate, certificat de moștenitor, certificat de atestare a edificării construcției, hotărâre judecătorească);
– extrase de carte funciară pentru informare (se solicită de către notarul public);
– adeverința de la cimitir, parohie sau Administrația Cimitirelor, cu valoarea locului de veci (dacă este cazul);
– cartea de identitate și certificatul de înmatriculare (talon) al autovehiculului (dacă este cazul);
– certificat de atestare fiscală în favoarea defunctului, emis de primăria în raza căreia se află bunurile care compun masa succesorală;
– certificat de atestare fiscală în favoarea defunctului, emis de ANAF;
– 2 MARTORI care să fi cunoscut defunctul și familia acestuia.
PROMISIUNE BILATERALĂ DE VÂNZARE-CUMPĂRARE
– actele de identitate ale părților, certificat constatator pentru persoane juridice (se poate obține prin intermediul biroului notarial);
– certificate de căsătorie ale părților și, dacă există, convenții matrimoniale de alegere a regimului matrimonial, certificat de divorț sau hotărâre judecatorească de divorț;
– extras de carte funciară pentru informare (va fi solicitat de către notarul public);
– actele de dobândire ale imobilului teren și/sau construcție (titlu de proprietate, contract de vânzare, contract de donație sau alt act translativ sau constitutiv de proprietate, certificat de moștenitor, certificat de atestare a edificării construcției, hotărâre judecătorească);
– contul bancar al promitentului-vânzător în care se va achita prețul vânzării.
DECLARAȚIE VIZÂND DEȚINEREA CALITĂȚII DE ASOCIAT/ADMINISTRATOR
– act de identitate al asociatului/administratorului;
– dovada rezervării denumirii firmei, dacă societatea este în curs de constituire;
– certificat constatator dacă este o societate deja constituită (se poate obține prin intermediul biroului notarial).
DECLARAȚIE LUARE ÎN SPAȚIU
– act de identitate al declarantului;
– acte de proprietate imobil;
– extras de carte funciară pentru informare (va fi solicitat de către notarul public);
– copie act de identitate a persoanei luate în spațiu.
DECLARAȚII PENTRU RADIERE IPOTECĂ DIN CARTEA FUNCIARĂ – instituție de credit
– act de identitate al reprezentantului instituției de credit și procura persoanei abilitate să semneze actul în calitate de reprezentant al instituției de credit;
– actele de proprietate;
– contractul de ipotecă;
– extras de carte funciară pentru informare (va fi solicitat de către notarul public).
PROCURI ÎN LEGĂTURĂ CU BUNURI IMOBILE
– actele de identitate ale mandantului/mandanților;
– actele de proprietate imobil (contract de vânzare/schimb/donație/certificat de moștenitor etc)
– copia cărții de identitate a persoanei împuternicite/persoanelor împuternicite;
– extras de carte funciară pentru informare (va fi solicitat de către notarul public);
– copia cărții de identitate a persoanei care urmează să primească bunul prin donație, atunci când procura se dă în vederea donării unui imobil;
– acte de stare civilă, atunci când procura se dă în vederea cumpărării unui imobil;
– contul bancar al mandantului/mandatarului în care se va achita prețul vânzării, atunci când procura se dă în vederea vânzării unui imobil.
PROCURI ÎN LEGĂTURĂ CU AUTOVEHICULE
– actele de identitate ale mandantului/mandanților;
– cartea de identitate și certificatul de înmatriculare (talon) al autovehiculului;
– actul de proprietate (factură, contract, certificat de moștenitor);
– copia cărții de identitate a persoanei împuternicite/persoanelor împuternicite.
DECLARATII PRIVIND ACORDUL PARINTILOR PENTRU IESIREA DIN TARA A COPILULUI MINOR
-acte de identitate ale parintilor, copilului minor, precum si copia actului de identitate a persoanei cu care va calatori minorul
-certificatul de nastere al minorului IN ORIGINAL
DECLARAȚIE PRIVIND ACORDUL PĂRINȚILOR PENTRU IEȘIREA DIN ȚARĂ A COPILULUI MINOR
– actele de identitate ale părinților, copilului minor, precum si copia actului de identitate a persoanei care însoțește minorul;
– certificatul de naștere al minorului, ÎN ORIGINAL;
– certificatul de căsătorie, certificat/hotărâre de divorț părinți, în original;
– este necesar să se cunoască destinația, precum și perioada în care este plecat minorul.
DIVORȚ
1. FĂRĂ COPII MINORI
– actele de identitate ale soților;
– certificatul de căsătorie și certificatele de naștere ale soților, ÎN ORIGINAL;
Pentru momentul depunerii cererii de divorț, soții pot fi reprezentați prin mandatar cu procură autentică și conținut predeterminat, situație care nu mai este posibilă pentru termenul acordat, când se eliberează certificatul de divorț, fiind obligatorie prezența personală a soților.
Soții trebuie să fie de acord cu privire la:
1. divorțul prin procedura notarială;
2. numele purtat după desfacerea căsătoriei.
2. CU COPII MINORI
– actele de identitate ale soților;
– certificatul de căsătorie și certificatele de naștere ale soților, ÎN ORIGINAL;
– certificatele de naștere ale copiilor minori, ÎN ORIGINAL;
– raport de anchetă psiho-socială (acesta se va solicita autorității competente de către notarul public);
– proces-verbal în cazul în care minorul are 10 ani împliniți (minorul va fi audiat de către notarul public, în prezența ambilor părinți).
Pentru momentul depunerii cererii de divorț, soții pot fi reprezentați prin mandatar cu procură autentică și conținut predeterminat, situație care nu mai este posibilă pentru termenul acordat, când se eliberează certificatul de divorț, fiind obligatorie prezența personală a soților.
Soții trebuie să fie de acord cu privire la:
1. divorțul prin procedura notarială;
2. numele purtat după desfacerea căsătoriei;
3. exercitarea autorității părintești în comun de către ambii părinți;
4. stabilirea locuinței copiilor minori după divorț;
5. modalitatea de păstrare a legăturilor personale dintre copii și părintele separat;
6. stabilirea contribuției părinților la cheltuielile de creștere, educare, învățătură, pregătire profesională a copiilor.
COPII LEGALIZATE
– documentele a căror copii se solicită a fi legalizate, ÎN ORIGINAL;
– pentru documente în alt format decat A4, copii în numărul de exemplare dorite plus unul.
DECLARAȚIE NESUPRAPUNERE SEDIU SOCIAL
– act de identitate al declarantului;
– act de proprietate;
– contract de comodat/contract de închiriere sau alt act în baza căruia s-a stabilit sediul social la o anumită adresă;
– actele societății: certificatul de înregistrare (CUI) și certificat constatator (dacă există; se poate obține prin intermediul biroului notarial) sau dovada rezervării denumirii firmei (dacă societatea este în curs de constituire).
DECLARAȚII TIP PROGRAM „PRIMA CASĂ”
– act de identitate al declarantului;
– certificat de căsătorie;
– model de declarație solicitat de banca cu care urmează a fi încheiat contractul, în cazul în care banca solicită întocmirea actului în acest mod.
LEGALIZAREA SEMNĂTURII TRADUCĂTORULUI
– actul care se traduce, înscrisul care se traduce, se prezintă notarului public în una dintre următoarele forme:
a) în original;
b) în copie legalizată ori certificată de autoritatea competentă care deţine în arhivă originalul înscrisului;
– traducerea efectuată de un traducător autorizat care va semna și formula de certificare.
Pentru efectuarea traducerii legalizate, traducătorul atestat potrivit legii, care a întocmit traducerea, va semna formula de certificare a acesteia, iar notarul va legaliza semnătura traducătorului.
Legalizarea semnăturii traducătorului se poate face şi de pe specimenul de semnătură depus la biroul notarului public.
PROCURI PENTRU REPREZENTAREA LA SUCCESIUNE ÎN PROCEDURA NOTARIALĂ
– actele de identitate ale mandantului/mandanților;
– copia cărții de identitate a persoanei împuternicite/persoanelor împuternicite;
– certificatul de deces al defunctului;
– actele de stare civilă care să dovedească vocația la moștenire;
– testamentul, dacă chemarea la moștenire se face în baza acestuia.





Quos pharetra occaecat earum torquent nascetur metus lorem aliqua adipisci. Phasellus rerum excepturi non mollis laborum metus sit at expedita nonummy! Do earum sit! Aptent, odio! Quos nobis iusto Officiis cursus! Molestias eros? Unde massa purus!

Quos pharetra occaecat earum torquent nascetur metus lorem aliqua adipisci. Phasellus rerum excepturi non mollis laborum metus sit at expedita nonummy! Do earum sit! Aptent, odio! Quos nobis iusto Officiis cursus! Molestias eros? Unde massa purus!